26 Aralık 2014 Cuma

“Alabildiğine imkânlar döşedim onun için.”



     Bismillahirrahmanirrahim
     وَمَهَّدتُّ لَهُ تَمْهِيدًا
     Ve mehhedtu lehu temhîdâ(temhîden).
     Kur’an-ı Kerim Muddesir  Suresi (74) 14. Ayet


          Kur’an-ı Kerim Muddesir  Suresi  14. Ayetinde Allah Velid b. Muğire gibi inkârcı insanlara da bol miktarda servet, evlatlar ve imkânlar bahşetmiş. Muğireler bütün bunları kendileri kazandığını düşünerek şükür etmemişlerdir. Ahireti düşünmemişlerdir. Aksine şimarmış, hırsa kapılarak daha çoğunu istemişlerdir.

           Kuranda mallar ile ilgili tahmini 83 ayet geçiyor. (1)

          “(Ve onun için bir döşemekle döşeyiverdim.) Onu geniş bir rızka, bir yüksek kavuşturdum, hattâ Mekke-i Mükerreme ile Tâif arasında çeşit çeşit reisliğe servet vasıtalarına sahip bulundu, kendisine "Reyhanetül'Arap = Arabın rızkı" lâkabı verilmiştir. Ve kendisini kavmi aralarında "Vâhid" yâni pek seçkin, eşsiz diye anıyordu. Bütün bu nîmetlerin şükrünü yerine getirmeli değil mi idi?. Bu varlıkları kendisine ihsan etmiş olan Al I âh-ü Teâlâ'yı tasdik ederek ve birleyerek hâlinden çok memnun bir vaziyette bulunmalı değil mi idi?” (2)

          “İslâm’da mülk, Allâh’ındır. Onu elde etmek için insanı sömürmek aslâ yoktur. İslâm iktisâdı, insanın problemini çözmekle başlar. Paylaşmak ve başkalarına, bilhassa ihtiyaç sahiplerine faydalı olmak; şarttır, farzdır.” diyen Osman Nûri Topbaş insan şahsiyetine tesir eden en mühim iki müessir olduğunu da belirtiyor:
 Birincisi kazancı, ikincisi de beraberinde bulunduğu insandır. (3)
          Velid b. Muğireleri günümüz kapitalist toplumunda da görmek mümkün. Bunlar kazançları ve çevrelerindeki  evlatları, taraftarlarlarının çokluğu ile şimararak inkârcı olmakta islâmın gereklerini yerine getirmemektedirler.

          Ahmet Kalkan Cahiliye toplumunda görülen nankörlük ve inkârın günümüzde de görüldüğüne işaret etmektedir. Kalkan, makalesinde beş küfür çeşidi saymaktadır. Bunlardan biri de kendini yeterli görme zannıdır:

           “İstiğnâ (kendisini yeterli görmek zannı):  İnsanın kendi kendini yeterli görmesi ve kendi dışında İlâhî bir güce ihtiyacı  olmadığını zannetmesi yeni değildir. Teknolojinin baş döndürdüğü dünyamızda, insanlar, bu ürünlerinin kulu olarak Allah'ı unutmuşlar ve yaptıklarına tapınmaya başlamışlardır.” (4)

          Alabildiğine imkânlara kavuşturulmasına rağmen bu imkânları kendinden sanan, hırsa kapılık bu imkânlarını çoğaltmak isteyen nankör ve inkârcıların cezasını Allah kuşkusuz ki verecektir.
        
          Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli
-------------------

2.        Bilmen, Ömer Nasuhi; Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri; http://www.tahavi.com/tefsir/074.html
3.        Topbaş,Osman Nuri, Müslümanın para ile İmtihanı; http://www.helalhayat.com/2012/07/17/muslumanin-para-ile-imtihani/
4.        Kalkan, Ahmet; Kur an da Küfür Kavramı (Nankörlük ve İnkâr);  http://www.kardeslereli.org/haber/1109-kur-an-da-kufur-kavrami-nankorluk-ve-inkr.html



******************************************
*******************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder