21 Kasım 2014 Cuma

“Hesapsız bir mal verdim ona.”

     Bismillahirrahmanirrahim
     وَجَعَلْتُ لَهُ مَالًا مَّمْدُودًا
     Ve ce’altu lehu mâlen memdûdâ(memdûden).
     Kur’an-ı Kerim Muddesir  Suresi (74) 12. Ayet

          Kur’an-ı Kerim Muddesir  Suresi 12. Ayetinde Allah Velid b. Muğire el-Mahzumi’ye genel deyişle Muğire gibilere hesapsız bir mal verdiğinden söz ediyor. Allah inkârcılara da nimet verir. (1)

          Yılmaz Yunak, bir yazısında “Bakalım, Kuran, -herkesin ailesine yetecek kadar olanı dışında- mal-mülk konusunda neler söylüyor…”diyerek bu konudaki Kuran ayetlerini sıralıyor. Bu arada mal ve mülklerinin gereğini yapmayanların nasıl ve ne ile tehtit edildiği üzerinde duruyor. (2)

          “Size verilen herşey, yalnızca dünya hayatının metaı ve süsüdür. Allah katında olan ise, daha hayırlı ve daha süreklidir. Yine de akıllanmayacak mısınız? (Kasas Suresi, 60)

         Evet, insanlar dünyadaki değerlere bağlanmakta ve ahireti unutmaktadırlar. Üstelik düşünmedikleri önemli bir gerçek daha vardır. Bağlı oldukları değerler, sahip olmaya çalıştıkları "süsler" kendilerine dünyada da gerçek mutluluğu verememektedirler. Bunun en önemli nedenlerinden biri insanın bitmek bilmeyen hırsı ve hep daha fazlasını isteyen nefsidir. İnsanların değer verdikleri şeylerin "en üstününe" sahip olmaları, içinde bulundukları dünya koşullarında mümkün değildir. Sahip oldukları her ne olursa olsun muhakkak daha üstünü, daha iyisi, daha güzeli vardır.
          …
          Şuurlu bir insanın düşünmesi gereken şudur; en fazla evi olan, en pahalı arabaları satın alan, en çok kıyafeti olan kısacası en zengin olan insanın da, oturabileceği ev, kullanacağı araba, yiyeceği yemek, yatacağı yatak, giyeceği kıyafet sınırlıdır.” (3)

          Kur’anda hırs ve tamahkarlık kötülenmekte, kanaat etmek övülmektedir. (4) Bu ayette  serveti çok olanların doymazlığı, servetlerine servet katma hırsları, Kur’an ayetlerini inkâr etmeleri ve nankörlükleri  ima ediliyor.
           Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli
----------------------





******************************************
*******************************************